Thursday, March 8, 2018

Lockching @ Satey Ikan



Ini Lockching @ Satey Ikan

Masa kecik dulu-dulu, selalu petang-petang ada motor masuk kampung macam jual aiskrim tu, jual Lockching. Seposen secucuk. Beratur lah budak-budak beli lockching. Sabar je tunggu pakcik tu membakar atas pembakar arang mini yang di sangkut tepi tong satey tu. Bau nya wangi menyucuk hidung buat kami menitik air liur. Boleh pilih nak Sos Pedas ke Sos Manis. Bila makan tu, hirup sos sampai licin plastik, punya lah sedap 


Sekarang dah moden, Lockching dah boleh order online
Yang dalam gambar  ni aku order dari Terengganu
Seller pos guna Poslaju

Siap dengan kuah pilihan Sos Pedas dan Sos Manis dalam botol
Nanti bakar dalam pemanggang ajaib atas dapur gas
Makan lah sepuas nya sambil mengenang memori dulu-dulu


No comments: